Reunie 80 jarig jubileum:
8 september 2013 van 13:00-17:00   Kruislaan 224, Amsterdam
Welkom bij de Jubileumsite van Scouting Oost 1
Het laatste nieuws
Onze Oud-leden
Wist je dat ...
Aanmelden kan niet meer
Valid HTML 4.01 Transitional
Nieuws Nieuws

3 september 2013 Laatste voorbereidingen.
Elke avond is het deze week een drukte van jewelste aan de Kruislaan 224. De scouts pionieren prachtige bouwwerken. Het gras is gemaaid. Afspraken over catering worden gemaakt. De indeling van het veld wordt nog eens doorgenomen. Hoeveel aanmeldingen voor de reünie ? De foto's voor de historische expositie worden uitgezocht en bij het juiste jaar of thema opgehangen.

Zondag zal het niet alleen druk zijn voor de reünie vanwege het 80-jarig bestaan, maar zeker ook door de jaarlijkse OPEN DAG. Elk jaar laten we aan de buurt zien dat scouting nog volop leeft in de Watergraafsmeer. Kinderen die niet altijd willen gamen of sporten vinden bij scouting vele uitdagende avonturen. Dit was 80 jaar geleden het geval en in 2013 is het niet anders. De avonturen zijn wat eigentijdser, maar het plezier is niet anders. De reünisten kunnen onderling ervaringen van het spel van vroeger uitwisselen en de Open Dag bezoekers worden enthousiast om kennis te gaan maken met de vele uitdagingen van het huidige spel.

Zondag verwachten we een prachtige dag te gaan beleven waarbij de oud-leden hopelijk een zeer druk bezochte Open Dag kunnen zien. Aan de voorbereidingen kan het niet liggen.

Tot zondag!!

2 augustus 2013 Reünie nadert ... voorbereidingen in volle gang.
Terwijl de mussen proberen te voorkomen dat ze door de hitte van het dak vallen, is de jubileumcommissie gewoon bezig met de voorbereidingen voor de reünie ter gelegenheid van het 80-jarig jubileum van Scouting Oost 1 en haar voorgangers. Alles moet er natuurlijk pico-bello uitzien op 8 september. Daarnaast wil je als oud-lid natuurlijk wat terugzien van ...... vroeger. Gehard als ze zijn als scouts en dus niet gehinderd door mussen die van het dak vallen, zijn de leden van de jubileumcommissie wederom de archieven ingedoken om weer allerhande leuk, zwart-wit, oud, verrassend, bewegend, ontroerend, speciaal, minder oud, van alle tijden en ander materiaal tevoorschijn te toveren. Aangezien het tijdens de reünie natuurlijk veel prettiger is om dat materiaal onder het genot van een drankje en een hapje te bespreken en de ander te overtuigen dat die persoon op de foto toch echt Huub met een baard is of op die andere foto hopman Jac van 't Hek die daar een vlag aan het hijsen is, liggen ook de boodschappenlijstjes al klaar. We kunnen nauwelijks wachten totdat de reünie van start gaat.

Voor de oud-leden die tijdens de vorige reünie een bijdrage hebben geleverd voor het kado ter gelegenheid van de 75-jarige jubilaris, kunnen deze dag zien dat het gewenste cadeau er toen is gekomen en de Tarp nu in vol ornaat bewonderen. Scouting Oost 1 is er nog steeds heel blij mee.

8 juli 2013 Oud leden .... een uitdagende administratie
Onze oud-leden administratie heeft met de reünie van 2008 al een flinke boost gekregen. Uiteraard blijft het lastig om deze up-to-date te houden. Naast de lijst van oud-leden waarvan we nog helemaal geen adresgegevens hebben, komen ook niet altijd alle mutaties door. Dus heeft u nog informatie over pesonen, waarvan wij geen nadere gegevens hebben, dan kunt u contact opnemen met de oud-leden administratie.

21 juni 2013 En dan ben je al weer bijna 80
De tijd vliegt. 6 september 2008 waren vele oud-leden aanwezig om het 75-jarig jublieum te vieren van Scouting Oost 1 en haar voorgangers. Het woord herinneringen kreeg weer een geheel nieuwe dimensie. En nu, zo'n vijf jaar later, herinner je die dag nog als de dag van gisteren. En die vijf jaar herinnert je er ook aan dat het inmiddels 80 jaar na de Dies natalis van Scouting Oost 1 is en we nog steeds Alive and Kicking zijn, zoals de Simple Minds het in de jaren 80 wisten te verwoorden.

Uiteraard is 80 jaar ook een respectabele leeftijd en wij vinden dat we daar toch even stil bij moeten staan en het feest van 5 jaar eerder nog even dunnetjes overdoen. Daarom is er op zondag 8 september 2013 van 13:00 tot 17:00 in ons scoutinggebouw de gelegenheid om onder het genot van een hapje en een drankje elkaar weer te ontmoeten. Met beeld en geluid gaan we dan weer even terug in de tijd.

Middels het aanmeld formulier op deze site kunt u zich aanmelden voor deze reünie. Graag tot september.

24 december 2011 DVD met filmpjes uit de jaren 70 beschikbaar
Op de tentoonstelling tijdens de reünie van ons 75-jarig jubileum werd een super 8 film getoond met een overzicht van enkele zomerkampen uit de jaren 70 en een installatie van verkenners. Er was een vraag, van velen, of er een kopie beschikbaar was. Toen nog niet maar nu is er een mooie DVD gemaakt van deze filmpjes.

De kosten van deze DVD zijn € 12,50 incl. verzendkosten en is te bestellen door een mailtje te sturen naar . Graag met opgave van het aantal DVD's dat u wilt bestellen, alsook uw adresgegevens zodat wij weten waar we de DVD naar toe kunnen sturen. U krijgt hiervan een ontvangstbevestiging.
Daarnaast dient u het totaalbedrag van uw bestelling over te maken op ING rekening 9637115 t.n.v. STICHTING VRIENDEN VAN SCOUTING OOST 1 o.v.v. DVDJaren70.
Zodra ook de betaling binnen is zal de DVD zo snel mogelijk naar u opgestuurd worden.
DVD Scouting jaren 70

Wij wensen u veel kijkplezier.